今回のテーマは、「バズる動画の作り方」について。
ネット上には無数の動画が毎日アップされていますが、その中で“拡散される動画”と“誰にも見られない動画”、いったい何が違うのか、気になりませんか?
今回のエピソードでは、バズる動画に共通する“5つの隠れた法則”をご紹介します。
どれも学術的な研究や実際の事例に基づいていて、動画を作っている人なら誰でも「なるほど」とうなずける内容になってます。
「いい動画なのに再生されない」と悩んでいる方や、「どうやったら人に届くのか知りたい」という方にとって、ヒントになること間違いなしです。
〈参考文献〉
Michelle Xuan, Ada Heinrich (2024). Elements to Social Media Success: Analyzing Fashion Trends and Performance Factors on Instagram. Semantic Scholar.
https://www.semanticscholar.org/paper/Elements-to-Social-Media-Success%3A-Analyzing-Fashion-Xuan-Heinrich/997b72a01b0fab8ff0fe53dcf3830c897804a308
Yentl Knossenburg, Roberto Nogueira, Paula Chimenti (2016). Contagious Content: Viral Video Ads Identification of Content Characteristics that Help Online Video Advertisements Go Viral. SSRN.
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2894883
Amal Dabbous, Karine Aoun Barakat (2023). The Influence of Emotions on Online Information Sharing Behavior. Emerald Insight.
https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/jsit-03-2022-0060/full/html
Rahima Faisal (2024). Success Stories of Micro-Celebrities: A Study of Multiple Social Networking Platforms’ Viral Content in Pakistan. Journal of Mass Communication.
https://jmcd-uok.com/index.php/jmcd/article/view/351
Maarten Roos, I. Bulck (2019). Space Videos on YouTube: What Makes the Audience Tick. Semantic Scholar.
https://www.semanticscholar.org/paper/Space-videos-on-YouTube-what-makes-the-audience-Roos-Bulck/e6440d132208bb67734f695c0c0e711513568d6e
Michelle Xuan, Ada Heinrich (2024). Elements to Social Media Success: Analyzing Fashion Trends and Performance Factors on Instagram. Semantic Scholar.
https://www.semanticscholar.org/paper/Elements-to-Social-Media-Success%3A-Analyzing-Fashion-Xuan-Heinrich/997b72a01b0fab8ff0fe53dcf3830c897804a308
Hedye Aydoğan (2023). Decoding the DNA of Viral Video Ads. Semantic Scholar.
https://www.semanticscholar.org/paper/Decoding-the-DNA-of-Viral-Video-Ads-Aydo%C4%9Fan/ef84ed18281a543ac2007bb48cd3fc549485c769
Jingxian Liang, Miao Runtong (2024). TikTok Challenges and Cross-Cultural Success: BLACKPINK’s Global Reach Through Short-Form Video in the K-Pop Industry. Semantic Scholar.
https://www.semanticscholar.org/paper/TikTok-Challenges-and-Cross-Cultural-Success%3A-Reach-Liang-Miao/cd02b17495270f098c04026b1cd6873195b0a6cb
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