
The curse of "Final Artwork"
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
-
ナレーター:
-
著者:
このコンテンツについて
BE MORE WONKY
In this episode:
- Why quick sketches usually have more life in 'em than polished pieces
- How perfectionism kills creativity
- Beware of the pause button (when you're doing graphic recording / live illustration)
- What to do when you're scared your work isn’t “worth the money”
- Tips for keeping final artwork fresh and loose
- Human vs AI: what if the secret is just… being wonky?
Timestamps, if you're into that kind of thing
- 00:00 – Can sketches be “the” illustration?
- 01:00 – The gap between sketch and final art
- 02:00 – Helen’s owls
- 05:00 – What kills good work
- 06:00 – The hourly rate mindset
- 07:00 – Simple marks 4eva
- 08:00 – Sketchy = human (and that’s a good thing)
- 09:00 – Tips for keeping your work feeling fresh
- 10:00 – Live illustration = brave, imperfect, magic
- 11:00 – Be more human, more wonky
Byeeee for now!
x The Good Ship Illustration (Helen, Katie & Tania) 🚢
Come and say hello!
✏️ @thegoodshipillustration
🌏 www.thegoodshipillustration.com
p.s. We love answering your illustration questions. Click here to submit your question for The Good Ship Illustration Podcast 🎙