
S4 Ep434: Neurodiversity-Affirming IEPs: Moving Beyond Compliance with Breea Rosas
カートのアイテムが多すぎます
ご購入は五十タイトルがカートに入っている場合のみです。
カートに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ウィッシュリストに追加できませんでした。
しばらく経ってから再度お試しください。
ほしい物リストの削除に失敗しました。
しばらく経ってから再度お試しください。
ポッドキャストのフォローに失敗しました
ポッドキャストのフォロー解除に失敗しました
-
ナレーター:
-
著者:
このコンテンツについて
Top 3 Takeaways:
- Language is the First Shift: Changing “non-compliant” to “self-directed” transforms perceptions—and outcomes.
- Parent Power is Real: Input statements and pre-meeting advocacy can reframe the entire IEP experience.
- Affirming ≠ Ignoring Needs: Reframing challenges as “support needs” aligns goals with neurotype, not pathology.
Instagram: @NDaffirming_SP
Website: Neurodiversity Affirming SP Resources
Connect with Wendy Taylor:
Instagram: @learningessentials
LinkedIn: Wendy Taylor
Facebook: Learning Essentials
Website: LearningEssentialsEDU.com
Enroll in Cracking the Code to Special Education Eligibility:
Access Course
Mentioned in the Episode:
- The Neurodiversity Podcast with Emily Kircher-Morris
- The Autistic Self Advocacy Network (ASAN) – position statements on identity-first language
- Collaborative & Proactive Solutions – Dr. Ross Greene